Rodzaje reklamy zewnętrznej.

Istnieje wiele form reklamy zewnętrznej. Outdoor związany jest z możliwością łatwego zdobycia klientów, dlatego przyjmuje on zróżnicowane formt, takie jak: bilboardy, reklamy na nieruchomościach, oklejanie środków komunikacji publicznej, city lighty, reklamy na bankomatach, ekrany LCD, kampanie reklamowe w kinach i inne niestandardowe pomysły. Zaistnieć nie jest łatwo, dlatego, zanim umieścimy reklamę w przestrzeni zewnętrznej, warto profesjonalnie ją zaprojektować i nanieść na nośnik w sposób fachowy, estetyczny i przyciągający uwagę potencjalnego klienta.

Bilboardy

Są najpowszechniejszą formą przekazywania informacji. Różnią się pod względem wielkości i umiejscowienia w przestrzeni publicznej. Powstają w drukarniach wielkoformatowych, a ponieważ koszt ich produkcji nie jest duży, stały się powszechne, przyczyniając się wręcz do powstawania szumu informacyjnego. Aby przyciągnąć uwagę, sięga się po coraz wymyślniejsze i bardziej kontrowersyjne środki. Odmianą bilbordów są SuperScrolle z przewijanymi powierzchniami reklamowymi.

Reklamy na nieruchomościach

Wykorzystywane chętnie w celu zakrycia powierzchni remontowej dostarczając poczucia estetyki. Najczęściej powstają na tkaninach poliestrowych powleczonych PCV. Za ich produkcje również odpowiadają drukarnie wielkoformatowe, a tego typu reklamy skierowane są głównie do przechodniów i osób stojących w korkach.

Reklamy w środkach komunikacji publicznej

Zaletą reklam w autobusach, pociągach i metrze jest to, że osoby przemieszczające się środkami komunikacji mają czas na to, by zapoznać się z treścią reklamy. Ponadto reklama może być skierowana do konkretnej grupy odbiorców. Nośnikiem najczęściej wykorzystywanym w komunikacji jest plakat lub ekrany LCD.

Łatwo zauważyć, że form dotarcia do klienta jest wiele, jednocześnie konkurencja nie śpi, co powoduje, że inwestowanie w promocję własnej marki staje się coraz trudniejszym zadaniem. Podczas opracowywania kampanii reklamowej warto korzystać z usług sprawdzonych firm, tak aby jakość wydruku reklamy prezentowała, jak najwyższy poziom i dobrze wpisywała się w standardy nośników treści.